سلام. لینک دانلودی که گذاشتین ظاهرا خرابه و فایلی رو نمیتونم دانلود کنم. اگه میشه لطفا واسم ایمیلش کنید. خواهشا بهش نیاز دارم. خیلی گشتم ولی نتونستم پیداش کنم تا اینکه رسیدم به سایتتون و دیدم اینجام نمیشه دان کرد. خیلی ممنون
پاسخ: سلام این فایل در سایت chessok.ir موجود است
لینک دانلود مستقیم با حجم 2.17 گیگابایت
برنامه "مناظره" شبکه یک سیما به بحث می گذارد
آیا تشکیل وزارت ورزش و جوانان تصمیم درستی بوده است ؟
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه اول سیما
موضوع برنامه مناظره این هفته "مشکلات جوانان ونقش وزارت ورزش و جوانان در حل آن" است که با اجرای مرتضی حیدری پخش می شود. تهیه کنندگی برنامه مناظره برعهده علیرضا اسکندی است.
سوال نظرسنجی این هفته برنامه مناظره بدین شرح است؛
به نظر شما برای حل مشکلات جوانان کشور ، آیا تشکیل وزارت ورزش و جوانان تصمیم درستی بوده است ؟
1.بله
2.خیر
علاقه مندان میتوانند از هم اکنون تا پایان این برنامه عدد مورد نظر خود را به 300001 پیامک کرده ودراین نظرسنجی مشارکت کنند.
بازی زیبای آناند-کارلسن با تفسیر کامل از مجله معتبر شطرنج CBM 158
دی وی دی کامل مجله شطرنج چس بیس شماره های زیر موجود است
جزوه بهترین منابع شطرنج با فیلمهای آموزشی شروع بازی -استراتژی-تاکتیک-آخربازی- سنجش قدرت (چقدر شطرنج می دانید؟)
و بروزترین دیتابیس ها با برگزیده بهترین بازیهای بزرگان شطرنج در مسابقات شطرنج
قیمت: 65000 تومان
تلفن سفارش محصول: 09186481980
نام تو را دواى درد است حسین
بى یاد تو بین که چهره زرد است حسین
عشق تو مرا ز خویش بیگانه نمود
بى عشق تو بین که سینه سرد است حسین
سالروز ولادت سید الشهدا ، امام حسین (ع) مبارکباد
به ادامه مطلب مراجعه کنید
شطرنج بدون شک ، به عنوان بهترین بازی فکری جهان قلمداد می شود. آمیزه ای از علم هنر و ورزش که سالیان سال است اهل تفکر را مسحور پیچیدگی های خود ساخته است.
در این مقاله با نگاهی متفاوت ، سعی شده است درسهایی از علم مدیریت را در شطرنج جستجو نمود ؛ درسهایی بسیار آموزنده که می توان آنها را پس از ادراک و استنباط ، در عمل بکار گرفت.
1- هدفمند بودن حرکت : یک شطرنج باز، هدف از بازی خود را مات کردن حریف مقابل در کنار یک نرمش فکری می داند. برای هر حرکت خود نیز هدفی دارد. حرکاتی به منظور گستــرش بازی، تأمین امنیت شاه وآرایش مهره ها برای حمله یا دفاع از این قبیل حرکات است. در بازیهای حرفه ای به منظور شناخت هر چه بیشتر سبک بازی حریفان ، نیاز است که بازی حریفان، چند بار بررسی شده و مورد تجزیه تحلیل قرار گیرد. یک مدیر سازمان تولیدی ویا خدماتی نیز می بایست اهداف بلند و کوتاه مدت خود را با توجه به وضعیت پیرامونی(شرایط بازار، تهدیدها و فرصتها، نقاط ضعف و قــوت و …) ترسیم کرده و برنامه های عملیاتی برای دستیابی به آن را مشخص و به صورت مداوم آن را کنترل کند . نکته مهم در تعیین اهداف سازمانی، انتخاب صحیح اهداف با توجه به تحلیل بازار و رقبا، مشخص کردن زمان، مجری، منابع، هزینه انجام پروژه و همچنین تعیین شاخصی به منظور اندازه گیری میزان دستیابی به هدف است.
2 - سازماندهی : بازیکن با توجه به قوانین شطرنج می تواند شاه حریف را پس از تهدید و تعقیب و پیدا نمودن حربه های تهاجمی ، کیش و مات نماید. مسلماً در این بازی برنده کسی خواهد بود که از حرکت مهره ها به نحوه مطلوبتری استفاده کند . در این بازی برای اینکه بتوان شاه را محصور و آن را مات کـرد، نیاز به این است که از تمام مهره ها بهره گرفت و شاه را از جهات مختلف تهدید و جلوی حرکت آن را مسدود کرد.
مدیران نیز برای رسیدن به اهداف خود می بایست تمامی امکـانات و منابع لازم را مهیا کرده و زمینه های لازم جهت استفاده بهینه از آن را فراهم سازند. در غیر این صورت با کاهش کارایی و افزایش قیمت تمام شده محصولات خـود و در نتیجه از دست دادن تدریجی بازار رو به رو خواهند شد .
در این زمینه طراحی واقعی و اجرایی نمودار سازمانی، تعیین و ابلاغ مسئولیتها و شرح وظائف افراد، تعیین و تأمین منابع اجرای فرایند های سازمانی، مشخص ساختن روشها و دستورالعملهای اجرای هر فرایند و تعریف و پایش شاخصهای اندازه گیری اثر بخشی وکارایی فرایند ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
بقیه در ادامه مطلب:
3- هدایت مهره ها : به منظور مات کردن حریف کافی است تمامی مهره ها را بگونه ای کنار هم قرار دهید که ضمن پشتیبانی آنها از یکدیگر، خانه های حرکت شاه حریف مسدود گردد. مسلماً اگر هر یک از آنها بدون تعامل با دیگر مهره ها، در گوشه ای از صفحه شطرنج به کار گرفته شوند، شما پیروز میدان نخواهید بود.
در یک سازمان نیز اگر پرسنل واحد های مختلف از جمله کیفیت، مهندسی، تو لید، اداری و غیره هر یک سرگرم فعالیتهای خویش باشند ودر یک راستا هدایت نشوند، آن سازمان به اهداف خویش نایل نخواهد شد .
4ـ برنامه ریزی : برای مات کردن حریف نیاز به برنامه ریزی است. مسلماً بدون برنامه و تنها با جواب دادن بازی حریف ، شما به مقصود خود نخواهید رسید.
برنامه ریزی در علم مدیریت نیز از اهمیت ویــــژه ای برخودار است. مدیران به خوبی می دانند، بدون برنامه ریزی به هیچ هدفی نخواهند رسید.
5 - پایش و کنترل : در بازی شطرنج برنامه ای که در ذهن شما برای مات کردن حریف مقابل ترسیم می شود، مرتباً باتوجه به حرکات تدافعی و تهاجمی حریف می بایست تغییر کند وگرنه همان برنامه اولیه هیچوقت شما را به هدفتان نزدیک نمی کند .
در علم مدیریت نیز برنامه های تنظیم شده برای دستیـــــابی به اهداف می بایست در دوره های منطقی، کنترل و در صورت نیاز بهنگام گردد. همچنین عوامل عدم اجرای برنامه، شناسایی و با تعریف اقدامات اصلاحی موثر، رفع گردد .
6 - حفظ مهره ها : از دیگر فنون مهم بازی شطرنج، حفظ مهره هاست. در بازی شطرنج هر مهره ارزشی نسبی دارد، و این ارزش بسته به موقعیت بازی متغیر است .
نیروهای انسانی هر سازمانی نیز باتوجه به مسئولیتها و فعالیتهایی که انجام می دهند دارای ارزش نسبی هستند و مطمئناً هیچ نیــــروی بی ارزشی وجود ندارد زیرا با وجود این ، نیازی به استخـــــــدام آن فرد در سازمان احساس نمی گردید.
بنابراین، حفظ نیروهای انسانی برای دستیابی به اهداف سازمان همانند بازی شطرنج بسیار مهم است. فراهم کردن منابع و زمینه های لازم جهت اجرای مطلوب امور محوله، نشان دادن توجه و اهمیت شما به فعالیت کارکنانتان، فراهم ساختن بستر رشــد و خلاقیت پرسنل و به کارگرفتن سایر روشهای انگیزشی از جمله تکنیک های حفظ نیروها در سازمان است .
7 - حمایت مهره ها : اگر مهره پیاده با حمایت وهدایت شما به انتهای صفحه شطرنج برسد، تبدیل به مهره با ارزشی همچون وزیر می گردد.
در یک ســـازمان نیز اگر نیروهای انسانی به طور مناسبی ازطریق سیستم های آموزشی وانگیزشی رشد پیدا کنند، مطمئناً فواید بیشتری برای سازمان به ارمغان می آورند .
8 - پیش بینی حرکات بعدی : یکی از مهمترین فنون بازی شطرنج، بازی خوانی است. قبل از هر حرکت می باید حداقل چند حرکت خود و حریف را در ذهن بررسی و تجزیه و تحلیل و سپس اقدام به بازی کرد. همانند این بازی، مدیران نیز می بایست قبل از اخذ هر تصمیمی، پیامدهای آن را پیش خود تجزیه وتحلیل کرده و باتوجه به عواقب آن، تصمیم را اتخاذ کنند. متاسفــــــــــانه بارها و بارها حتی در تصمیم گیری های کلان مدیریتی نیز شاهد اینگونه تصمیمات عجولانه بوده ایم. تصمیماتی که چند حرکت بعد آن خوانده نشده بود.
9 - پرهیز از حرکات اضافی : در شطرنج، بازی با مهره سفید یک مزیت محسوب می گردد زیرا یک حرکت از مهره سیاه پیش بوده و قدرت تهاجم را دراختیار دارد. این موضوع حاکی از اهمیت هر حرکت است لذا در این بازی باید مراقب هر حرکت بود تا این مزیت را حفظ کرده و با استفاده از حرکت اضافی حریف بازی را به دست گرفت که اصطلاحاً در شطرنج به آن ابتکار عمل می گویند.
در یک محیط رقابتی نیز اگر مدیران حرکت اضافی و نادرستی ازجمله پذیرش تولید محصولات بدون تقاضا، اخراج کارکنان موثر و… داشته باشند درجهت تضعیف سازمان گام برداشته و چه بسا بازار را به رقبا واگذار خواهندکرد .
10 - گسترش توأم با تفکر : در بازی شطرنج به منظور استفاده از تمامی مهره ها، نیاز به گسترش بازی است. این بدان معنی است که مهره ها را می بایست به خانه هایی انتقال داد که قابلیت حمله ، دفاع و مانور بیشتری را داشته باشند. حال اگر این گسترش بدون اندیشه باشد موجبات از دست دادن بازی را فراهم می کند.
در یک محیط کاری نیز گسترش منابع سازمان ازجمله ساختمانها، تأسیسات، تجهیزات و نیروهای انسانی بدون درنظر گرفتن کیفیت، نوع و میزان خروجی آنها به اتلاف منابع، کاهش بهره وری سازمان و افزایش قیمت تمام شده محصولات یا خدمات منجر می گردد .
11 - گرفتن با اندیشه مهره ها : گرفتن مهره های حریف در بازی شطرنج یک مزیت محسوب می شود. در برخی مواقع حریف به منظور تخریب سد دفاعی و یا کشاندن مهره ها به سمت دیگـــــــر صفحه شطرنج و دلایلی این چنینی، اقدام به فداکردن مهره ها می کند و در قبال آن، برتری مــوردنظر خود را به دست می آورد. به شما نیز در یک محیط کاری پیشنهاد تولید یک محصول جدید و یا ارائه یک خدمت جدید می گردد که اگر شما نسنجیده و یا به اصطلاح بدون امکان سنجی آن را بپذیرید و درعمل نتوانید خواسته های موردانتظار مشتریان را برآورده سازید، در آن صورت خود را برای پذیرش خسارات سنگینی آماده کنید .
12 - مراقبت از آچمزشدن : اصطلاح آچمزی در شطرنج به تعبیری عبارت از حمله ای علیه یک ســـوار که سواری دیگر را از حمله محافظت می کند. درواقع آچمز شدن، یک حرکت غافلگیرکننده ولی درعین حال قابل پیش بینی است .
همانند بازی شطرنج که تنها می بایست مراقب آچمز شدن بود و از آن گریخت، در سازمانها نیز می بایست به فکر مقابله با اینگونه تهدیدات و حوادث غیرمترقبه ازجمله تغییرات شرایط بازار، پایان عمر محصول، وضعیت رقبا، خرابی دستگاههای کلیدی، نارضایتی و استعفای کارکنان، قطعی برق و غیره بود و طرحهای واکنشی با اینگونه تهدیدات تهیه شود .
13 - شکست، مقدمه پیروزی : آناتولی کارپف قهرمان پیشین شطرنج جهان کتابی با عنوان "از شکست های خود درس بگیرید" دارد که در آن بازی هایی را که در آن مغلوب گردیده به همراه دلایل ناکامی درج نموده و پس از آن پیروزی بر همان بازیکن را در سنوات بعدی نشان داده است. بر این اساس ، یک شطرنج باز می بایست از شکستهای خود در بازی نا امید نشده و از آن درس عبرت بگیرد، شما نیز اینگونه بعداز هر شکست کوچک و بزرگ به دنبال سرزنش این و آن نباشید بلکه به دنبال ریشه بروز آن مشکل بگردید و با حذف آن، موجبات پیروزی خود را فراهم کنید .
منبع:playchess.ir
بازی در مرحله پایانی مسابقه
می توان به طور کلی هر مسابقه یا رویارویی شطرنج را به سه بخش تقسیم کرد:مرحله آغازین،مرحله میانی ومرحله پایانی.مقایسه امتیازاتی که بازیکن طی بخش آغازین،بخش میانی وبخش پایانی مسابقه کسب می کند نکاتی رادرباره ویژگیهای فردی وتقسیم قوای او طی مسابقات بیان می دارد.
این سوالات موضوع تحقیقاتی بود که چندسال پیش انجام دادیم.باتجزیه وتحلیل مجموعه اطلاعات ،شطرنجبازان را به گروههای تقسیم کردیم که درآغاز،دراواسط ویاپایان مسابقات موفقیت بیشتری داشتند.نتایج به دست آمده به مااجازه داد تاتوصیه های عملی رابیان داریم.مثلا به بازیکنانی که درآغاز مسابقه نسبتاَبد بازی کردند،اما نتیجه خودرااصلاح کردند،می توان توصیه کردکه"دوره تدارکاتی"را به طورمصنوعی طولانی ترکنند،یعنی درآستانه مسابقه،بازیهای تمرینی که تاحد امکان یه شرایط مسابقه نزدیک است انجام دهند.این پیشنهاد امتحان شده ودرزرادخانه شطرنجبازان ومربیان پذیرفته شده است.
درکتاب حاضرما سعی داریم به ویژگیهای مرحله پایانی مسابقات به تفصیل بپردازیم.این بخش ازیک مسابقه یا یا یک رویارویی یقیناَ مهمترین ودشوارترین فعالیت شطرنجی محسوب میشود.دراین مرحله نبرد حساستر شده وهیجان مسابقه به سرعت اوج می گیردوبازیکن با تمامی شخصیت وخصوصیات خودکه می توان از آن با"هنراتمام"یادکرد ظاهر میشود.نقطه آغاز تحقیقات ما جایگاه بازیکن درجدول مسابقه قبل از مرحله پایانی مسابقه بود.دراینجا مقام کسب شده بازیکن درمسابقه بافاصله او ازمرز50%دررویارویی مطرح بود.باچنین رویکردی می شدبیشترازمواقعی که صرفاَ به امتیازات کسب شده بازیکن تکیه می شود درباره عملکرد واقعی بازیکن قضاوت کرد.میزان امتیازات به دست آمده خود به خوداهمیت ندارد وفقط در مقایسه با امتیازات دیگر بازیکنان است که اهمیت پیدا می کند.پیروزی بریک حریف قوی یا یک بازیکن غیر مطرح رشد برابری رانشان میدهد یعنی یک امتیاز؛ اما امتیازاولی دوبرابر ارزش دارد چراکه حریف مستقیم راازمیدان به درکرده است.درضمن وضعیت بازیکن رادرمرحله آغازین مسابقه ومرحله ی پایانی مقایسه کردیم تابتوانیم درباره پیشرفت یا افت اوقضاوت کنیم.
باجمع بندی اطلاعات به دست آمده (که برنتایج به دست آمده ازدوازده استاد بزرگ یعنی باتوینیک ،کرس ،بولسلافسکی ،اسمیسلوف برونشتاین،گلر،تایمانوف،پطروسیان،اشتین، پولوگایفسیکی، تال وپورتیش درمرحله ی پایانی مسابقات ورویارویی های بزرگ استوار است) توانستیم بازیکنان رابه سه گروه تقسیم کنیم . گروه نخست متشکل از افرادی هستند که بر اساس پیشرفت مسابقه نتیجه خود را بهبود میبخشند اینها باتوینیک،کرس،پطروسیان،پولوگایفسکی وتال بودند.گروه دوم می توانستند درمرحله پایانی،وضعیت خود رانسبت به مرحله قبلی به طور تمام وکمال حفظ کنند.اسمیسلوف،برونشتاین،گلر،تایمانوف واشتین جزو این گروه بودند.بالاخره درگروه سوم بازیکنانی بودند که به ترتیب درمرحله پایانی موقعیت مناسب قبلی خودرا از دست میدادند یعنی بولسلافسکی وپورتیش.حائز اهمیت است با دقت تعین شودکه چه نوع بازی وویژگیهای خاص برای نبرد مرحله پایانی مناسب است.تجزیه وتحلیل بازی بازیکنان وعملکرد این استادان بزرگ اجازه بعضی اظهارنظرها را میدهد که "هنراتمام"اصولاَ برتوانایی اطلاق میشود که بازیکن بتواند تاپایان رقابت انرژی خود را حفظ کند.
این استعداد که بازیکن به طوراقتصادی ازذخایر خوداستفاده میکندفقط به مساله وضعیت مناسب بازیکن ازنظر سلامتی مربوط نمیشود،بلکه بیشتر به نتیجه تقسیم ماهرانه نیروها درجریان مسابقه بستگی دارد.بیشتر به انتخاب صحیح تاکتیک مسابقه مربوط میشودکه با شخصیت وسبک بازیکن والزامات مسابقه همخوانی دارد.
بررسی جنبه های متفاوت مساله تاکتیک مسابقه چنین حکم می کندکه موقعیتهایی که درآنها انتخاب تاکتیک مسابقه به شدت ازطرف شرایط بیرونی تحمیل نمیشود بلکه بیشتر به خودبازیکن بستگی دارد،هنر تجزیه وتحلیل خود وتوانایی در اینکه همیشه ازامکانات خود برآورد درستی داشته باشد بیشترین اهمیت را پیدا می کند.
برگرفته از کتاب روانشناسی شطرنج
تکرار قهرمانی مگنس کارلسن نروژی در کشور روسیه
قهرمان جوان شطرنج دنیا، مگنس کارلسن، لقب "موتزات شطرنج" را برای تیز هوشی اش و لقب "نادال شطرنج" را برای استقامت و تحملش دریافت کرده است. همچنین برخی بدلیل شباهت او با خواننده معروف به او لقب "جاستین بیبر شطرنج" را داده است.
قهرمان پیشین شطرنج دنیا، گری کاسپارف، اعلام کرده بود که "من هوش هری پاتر را دارم"، همچنین استاد بزرگ شطرنج آمریکا، هیکارو ناکامورا را با "شخصیت سایرون، شخصیت منفی سه گانه فیلم ارباب حلقه ها" مقایسه می کردند.
کارلسن جوان 23 ساله نروژی، این روزها بخاطر دفاع از عنوان قهرمانی شطرنج دنیا با شکست دادن مجدد ویسواناتان آناند هندی، با نتیجه 6.5 به 4.5 بیش از پیش قدرت خود را به رخ حریفان کشیده و در کشورش بسیار محبوب شده است.
آیا این نتیجه قابل پیش بینی بود؟ البته بیشتر تحلیل گران پیروزی کارلسن را پیش بینی نموده بودند.
سال گذشته نیز کارلسن ، آناند هندی را در زادگاهش با نتیجه خرد کننده 6.5 به 3.5 در هم کوبیده بود.
نقش کامپیوتر ها در شطرنج
یکی از تفاوت های بارز این سری از مسابقات با مسابقات دهه 80 بین گری کاسپارف و آناتولی کارپف در نقش بنیادین و مرکزی کامپیوتر ها بود. بعد از آن مسابقه میان گری کاسپارف و برنامه IBM Deep Blue در سال 1997 که به شکست کاسپارف منجر شد کامپیوترها روزبه روز پیشرفت کردند. امروزه موتورهای نرم افزاری شطرنج، مانند Houdini و ... می توانند قهرمانان جهان را نیز شکست دهند.
پیش از عصر پیشرفت کامپیوترها، فهم بازی های قهرمانی جهان حتی برای متخصصان این امر بسیار دشوار بود. اما امروزه می توان به راحتی روی اینترنت همزمان با مشاهده بازی، با استفاده از موتورهای نرم افزاری شطرنج، بازی را تحلیل کرد.
موتور به شما می گوید که در هر دور کدام حرکت بهترین حرکت است. این موتورها به سطحی از پیشرفت رسیده اند که حتی شطرنج بازان آماتور می توانند به راحتی بازی قهرمانان دنیا را تحلیل کنند.
برخی از تحلیلگران بازی های جهانی مخالف استفاده از موتورها در تحلیل بازی هستند. در دفاع از عقیده خود می گویند که آنها می خواهند به عنوان یک انسان بازی استاد برزگ های دنیا را تحلیل نمایند. اما این عقیده بندرت میان طرفدارن بازی ها رواج دارد.
تقلب
موتور های شطرنج قدرتمند و قابل حمل هستند به همین دلیل تقلب به یک مسئله بحرانی در بازی ها تبدیل شده است. در بازی های قهرمانی دنیا سال 2006، استاد بزرگ روس، ولادیمیر کرامنیک، از سوی رقیب بلغارستانیش، وسیلین توپالف، به تقلب متهم شد.
او چنین ادعا کرده بود که کرامنیک، بطور مکرر به سرویس بهداشتی رفته و از کامپیوتر استفاده کرده است. این حادثه به "تقلب سرویس بهداشتی" (toiletgate) معروف شد.از آن زمان تمام شطرنج بازان در هر بار استفاده از سرویس بهداشتی با اسکنر های تشخیصگر فلز،بازرسی بدنی می شوند.
امسال ، شطرنج باز بلغاری، بوریسلاف ایوانف، با شکست دادن 10 شطرنج باز که در رنکینگ با 400 امتیاز از او بالاتر بودند دنیا را شوکه کرد. زمانی که بازی های او با Houdini تحلیل نمودند ، تمام بازی های او تقریباً منطبق بر پیشنهادهای اول آن و بسیارعالی بود.
اینکار حتی برای مگنس کارلسن نیز غیر ممکن بود. اما استاد بزرگ آمریکایی، ماکسیم دولجی، از راه رفتن عجیب و غریب او موفق به کشف فریب های او شد.
پیش از بازی او کفش های خود را درآورد و از ترتیب دهندگان بازی خواست تا ایوانف نیز همین کار را انجام دهد. اما ایوانف نپذیرفت و به همین دلیل از بازی ها محروم شد. بعد از این بازی او تصمیم گرفت که خود را بازنشسته اعلام کند.
آمادگی های پیش از بازی کارلسن
شایعه ای شنیده می شد که که کارلسن برای آمادگی های پیش از بازی خود از یک ابر کامپیوتر در زیرزمین منزلش در نروژ بعنوان دستیار استفاده می کند.
اما برخلاف سبک بازی های موتور های شطرنج که حرکات آغازین قوی دارند تمامی بازی های کارلسن با حرکات آغازین ضعیفی انجام می شد. اما از طرف دیگر وسط بازی و پایان بازی های او دقیقاً همان بازی هایی بود که موتورها نشان می دادند.
رایانه ها بر خلاف انسان ، اهمیتی به حرکات پیشین نمی دهند ، بلکه تنها به حرکاتی می پردازند که طبق محاسبات آنها ، بهترین حرکت است. کارلسن نیز خیلی شبیه به این قانون بازی می کرد و در بیشتر مواقع خطاهای انسانی مرتکب نمی شد. این در حالی است که در دیدارهای امسال خود با آناند در سال 2014 ، اشتباهی باورنکردی مرتکب شد و آناند فرصتی طلایی به دست آورد که می توانست او را بسیار بسیار به پیروزی نزدیک کند ، ولی افسوس برای آناند که حرکت صحیح را ندید و کارلسن نه تنها شکست نخورد ، بلکه پیروز میدان لقب گرفت.
اما نقطه اوج کارلسن نه در قهرمانی او بلکه در ایجاد سبک نوینی از بازی در شطرنج است. او شطرنج را طور غیر قابل باوری میان توده مردم محبوب کرده است، چه کسی می داند؟ شاید در آینده ورزش های دیگر نیز به قهرمان خود لقب مگنس کارلسن آن ورزش را بدهند.
منبع: playchess.ir
استاد بزرگ هیکارو ناکامورا و استاد بزرگ هامر از نروژ در سایت معتبر chess.com تعداد 9 بازی با زمان 3 دقیقه انجام دادند.این بازیها اگر با دقت مشاهده شود میتواند بسیار آموزنده باشد و میزان یادگیری ، به درک افراد از شطرنج بستگی دارد. فیلم با کیفیت فوق العاده بالا و با حجم 47 مگابایت از لینک زیر قابل دانلود است.
لینک دانلود بازی ناکامورا و هامر
مسابقه قهرمانی شطرنج انفرادی اروپا در سال 2015 از تاریخ 93/12/04 الی 93/12/18 در شهر اورشلیم کشور اسرائیل برگزار میشود.قابل توجه اینکه قهرمانی شطرنج اروپا همیشه یکی از مشکلترین جداول مسابقات در سطح جهان بوده است. فقط کافیست نگاهی به نفرات شرکت کننده بیاندازید تا به قدرت جدول پی ببرید.وجو 65 نفر با ریتینگ بالای 2600 خبر از مسابقه ای بسیار جذاب میدهد.میانگین جدول مسابقه 2355 است.و جالب است که ریتینگ 2000 در این جدول بخت 212 کسب مقام قهرمانی به حساب می آید.!
آمار بازیکنان عنوان دار شرکت کننده:
GM 117
WGM 2
IM 33
WIM 2
FM 19
CM 1
این مسابقه با شرکت 254 نفر از 33 کشور اروپائی از فردا در اورشلیم اسرائیل برگزار میشود. از 254 شرکت کننده ، فقط 3 نفر ریتینگ بین المللی ندارند.!
دانلود آئین نامه مسابقه با فرمت pdf
این مسابقه که با شرکت 75 نفر در محل فدراسیون شطرنج برگزار شد با قهرمانی امیر محمد حمیدی از اراک پایان یافت.در این مسابقه که چهره های مطرحی از جمله استاد بزرگ شجاعت قانع ، مهدی مهدوی راد ، محمد میران خادمی و میتر احجازی پور شرکت داشتند ، امیر محمد حمیدی بازیکن خوب سرعتی کشورمان توانست به مقام قهرمانی مسابقه دست پیدا کنید.
لازم به ذکر است امیر محمد ، چندی قبل توانسته بود احسان قائم مقامی را در مسابقات بلیتس شکست دهد.
تبریک ویژه به امیر محمد عزیز
سایت نتیجه مسابقه بلیتس فدراسیون